Gjensynsglede med stjernene i Shanghai

Det er over 2 måneder siden jeg gikk fra barnehjemmet før sommerferien, og jeg har ventet i hele august for å besøke de igjen. Endelig var dagen her som vi igjen kunne hilse på! Jeg var svært spent i bilen på vei dit i dag. Mye følelser er i sving, men for meg er dette uansett ingen grunn til ikke å besøke de!!

Det jeg var mest spent på av ALT i dag var om lille «tarzan» min fortsatt var der, dere vet godt hvem jeg mener:) I det jeg kom inn i barnerommet hvor han bor søkte blikket mitt kun etter han. Det tok ikke mange sekundene før jeg så han. Jeg kjente hjerte begynte å banke litt fortere og føttene gikk av seg selv mot han.. Han satt midt på gulvet mellom noen barnestoler med fastspente barnekropper!! Da han oppdaget oss kom han krabbene mot oss!! Herlige lille guttebassen! Iløpet av disse månedene vi har vært borte har han blitt sterkere i beina, han klare nå å reise seg fra gulvet og bli stående om han har noe å holde i. For et år siden var beina hans som noen visne blomster. Han har hatt «stor» fremgang på et år:)

Her har vi han vettu:) Gogutten!! Glimt i øyet har han definitivt.

På hans avdeling er det også to jenter som er helt friske, har skrevet om hun ene flere ganger tidligere.  I dag fikk de lov til å gå rundt i rommet og bevege seg fritt, med korte sommerkjoler og en bamse i hver sin hånd så ser de ut som to helt vanlige jenter.. Men livssituasjonen dems er en helt annen…. Ene av disse jentene må ha vært hjemme på «perm» eller noe, hun hadde lakkerte negler både på hender og føtter, og det tar de seg garantert ikke tid til på barnehjemmet.

Her er en av de to jentene som er helt friske.

 

Her viser hun stolt frem sine lakkerte negler på føttene. HUn er en av de få som også har ordentlig bleie på seg, regner med hun har «støtte» hjemmefra???

 

Som barn flest så er det kjedelig å dele leker. Tarzan’n min trekker det korteste strået. Jenta på bildet er hun jeg tidligere har omtalt som den friske jenta som har familien i fengsel

4 kommentarer på “Gjensynsglede med stjernene i Shanghai

  1. Arna sier:

    Så flotte bileter du får til på barneheimen Linn! mine blir som regel uskarpe og ikkje så bra fargar… Tarzan er ein overlevar, skulle så inderleg ønska han kunne få kome ein annan stad snart! og så får me håpa at dei to friske jentene ikkje er der neste gong- fordi dei har kome heim til familien sin igjen…. sukk.

    • Linn sier:

      Tarzan er helt klart en «overlever», han viser «livsglede» med sine fantastiske smil. Ikke så mye som skal til, bare det å få være ute av stolen og få krabbe rundt på gulvet..Da er han fornøyd stakkar.! Dette var de 4 bildene jeg fikk som var klare, resten er blury pga bevegelser.

  2. Anette sier:

    Så vakre de er Linn.

Legg igjen en kommentar